Hemma från Stockholm!

Jag lägger upp bilderna på facebook i stället! Går snabbare där.
Här har ni min facebook: Annie Gustafsson!

Jag köpte en vit väska i stockholm. För inne i köpcentret så fanns det ett stånd där det stog: alla väskor för 100:-  Och det var ju inte så bra som jag trodde, så min syster fick ju förklara att det betydde; en väska 100:- /st.

Men den får ni inte se;)

Hotellet!

Slottet!

Storkyrkan där Viktoria och Daniel gifte sig!

Globen!

Teatern Dramaten!

Gröna lund!

Post Muséet!

Och mycket mer!

Med stockholms kortet som ingick i hotellet så kunde vi göra det mesta!

Ons 7 juni 2010 - Italien resa, FaTK

Vi vaknde och fixade oss och gick till frukosten. Efter vi hade ätit så gick vi till vårat hotell rum och smörjde in oss med massor av solkräm. Sen gick vi ner till stranden. Det var nämligen dax för strandspelning! :D

Det var den roligaste spelningen vi hade, tycker jag! Alla var glada och vi utstrålade så mycket mer. Vi i drillet dansade med blå vita pom poms och drillstav i vattnet. Skit kul! Jag måste höra med folk ifall någon har filmat! Det skulle vara så kul att få visa er!

Efter spelningen gick vi upp på hotell rummen och jag tog på mig min svarta blomklänning och packade en hel ryggsäck med vatten i. Sen hoppade vi in i bussen. Dags att åka till Venedig! Efter vi åkt i buss i ca en halv timma så hoppade vi på en liten båt som tog oss över till Venedig. Där åkte vi först en liten tur i svarta båt gondoler runt lite i staden och tittade. Det var fantastiskt att se att hela staden var byggt på pålar under vattnet och att man levde i allt vatten. Det såg ut som översvämning fast på ett fint sätt.

Jag, mamma, Gabriella, Alice och Gabriellas föräldrar gick till ett fik efter åt. Där fick vi välja vilken glass vi ville. Och jag tog en bananasplit ;) Gabriella tog en glass med frukt skål och Alice tog en silver bägare med tre kulor och kola sås. Mums!

Sen gick vi och tittade lite i affärer. Jag hittade en sommar hatt som jag själv tyckte jag passade i. Och jag köpte den som mest ett minne från resan och Venedig. Sen gick vi vidare till en känd kyrka och tittade in i den. Annars gick vi och njöt av Venedig.

På kvällen träffades hela trumkåren och då var det avfärd hemmåt. Själv höll jag på att somna på båten hem men man kunde ju inte slita sig från den fina sången några av trumkårsmedlemmenarna började sjunga på. De är verkligen duktiga måste jag säga!

Väl hemma på hotellet gick jag, Gabriella och Alice till Therese, Amanda och Malins rum. Där även Kajsa och Lina var. Vi hade lite tjej mys med musik och chips. :)

Alice:D

Vindruvor:)

Alice glass;)

Gabriellas glass ;)

Min glass:)

me:D

haha Alice tappade flaskan precis när jag skulle ta kortet!

en lite skum sak..?

ser ni att det lutar?:D

Tis 6 juli 2010 - Italien resa, FaTK

Vi vaknade den morgnen också. Jag kände att jag hade välldigt ont i höften. Det kändes som om mina höfter hade växt 5 cm under natten. Men när jag gick upp ur sängen så hade jag laggt mig med mina bikinitrosor med snörning på sidorna och jag låg precis på en tjock knuten rosett. Aj! Sen gick vi till frukosten. Däär det var helt tomt av falköpings trumkår. Så vi hade frukost för oss själva den morgonen. Sen gick vi till vårt hotell rum igen. Där jag plattade håret och borstade tänderna. Sen var det samba rep för drillflickorna medans resten av trumkåren var på plaza någonting för teknisk repetition.

Efter repet badade jag, Gabriella, Therese, Malin, Kajsa och Lina i poolen. Sen läggde vi oss och solade på stranden. Sen badade vi i havet och sen käkade vi toast på strand restaurangen. Och sen badade jag i havet med Amanda och Therese. Där träffade vi Ulla som hade pratat med hotell chefen. Han hade frågat om trumkåren ville spela på det stora hotellets tak. Men de hade bara sagt nej. För det tar en tiimma att få upp alla instrument i hissarna till 15onde våningen och där spelar vi i kanske 10 min och sen ska vi ner igen. Ingen ide.. Men då sa Ulla att vi drill flickor fick peka ut "vissa" som skulle få kunna följa med upp. Men då kom jag på att vi bara åker upp alla tjejer? :D Och det körde vi på! Hehe nu skule killarna bli avundsjuka..!

Sen gick jag till poolen med Therese. Men sen gick jag till vårat hotell rum och duschade håret. Sen kom Gabriella och Alice. Jag satte mig med mitt blöta hår ute på ballkongen och solade. Och sen fixade jag till mig lite. För jag, Alice, Gabriella, Therese, Amanda, Malin, Lina och Kajsa gick ut en sväng och kollade runt i stan. Och sen var det samba rep med hela trumkåren. Sen var det dags att marchera iväg till konserten. Och sen när vi kommit hem till hotellet igen så sa Mats att vi skulle visa upp lite på gatan utanför hotellet. Och drillflickorna i uniform skulle vara med (inte jag, Therese och Lina) Urs, vad vi var sura på Mats!

Men efter allt gick vi in och fixade oss lite och gick ut till glassbaren brevid hotellet. Vi gick och la oss klockan ett.

Therese och Kajsa

Kajsa och Lina ligger och läser

Therese och Gabriella

Amanda. Kevin, Malin, Kajsa

Lina

Therese blev sur för att det inte funkade att bygga sandslott!

Malin och Lina

Malin:D

Annie Gustafsson

Jag fyller 21 år i oktober och bor i lilla staden Falköping. 1:a augusti flyttar jag hemifrån och ihop med min pojkvän. Och i oktober är jag med i en dansföreställning som heter GOOD GIRL! Här kan du följa mitt liv och ta del av alla mina kreativa sidor! GRL PWR, DANS och CHOKLAD är livet!