Annie Gustafsson

5 dagar kvar
 bilder från pinterest

Jag tänkte berätta för er hur min livssituation ser ut just nu eftersom jag har långsiktiga idéer på blogginlägg och kanske även vlogg eller videos!

Jag har tröttnat lite på konceptet med vanligt bloggande, jag måste försöka utveckla det, så min idé är att börja använda mig av Youtube och testa på att göra videos och vlogga. Men då måste jag planera videos och filma intressanta grejer.

Jag flyttar hemifrån och in med min älskade Anton om 5 ynka dagar! Så dagarna innan dess kommer mest bestå av letande efter möbler och att packa grejer i bananlådor. Jag är så himla taggad! Det ska bli så jäkla kul att flytta in med min älskling och att få inreda och se hur hyreslägenheten faktiskt ser ut (det var längesen jag var där och då tog jag inga bilder...). Och jag är så taggad på att få berätta för er hur vi har tänkt oss med alltihopa och hur det är att flytta hemifrån!

Jag har redan köpt en tv-bänk på Röda Korset (igår) som jag snart är klar med att måla vit och sen ska jag kanske byta knoppar på den och sen är den redo att flytta in! Det kommer nog bli några såna projekt och det skulle jag gärna vilja visa er, så jag tog en "före-bild" och ska ta en "efter-bild", men med nästa projekt ska jag kanske försöka mig på att göra en video så ni får hänga med under hela processen och förhoppningsvis få inspiration och lära er något nytt.

Så jag ser detta som ett perfekt tillfälle att starta göra videos på, för då får de som tittar följa med från hela första början till en "färdig" lägenhet. Jag hoppas att jag ska ha tid och ork för att slutföra ett sådant projekt men jag känner nu att jag verkligen skulle vilja testa!

Så jag lovar att jag ska filma 1:a augusti då vi får nycklarna! Så får vi se vad det blir av det!

Roadtrip till Puttgarden
Nu är jag hemma igen efter tre snabba dagar iväg på bilsemester! Vi har haft det jättekul och det har inte varit några bekymmer på resan!

I måndags åkte vi kl 10.00 mot Malmö och hela resan dit tog ca 4 timmar. Vi hittade till hotellet Mäster Johan som ligger några meter ifrån Lilla Torg som är ett jättemysigt torg med restauranger och kända varumärken. David tog en nap och jag och Anton gick till torget för att se efter ett bra ställe att äta kvällsmat på och för att kolla i klädbutiker. Vi kom därifån tomhänta och David var ändå den som fick bestämma vart vi skulle äta. Det blev en uteservering mitt på Lilla Torg och jag åt en god pasta!

På morgonen därefter åt vi frukostbuffé på hotellet och sen tog vi bilen till Rödby i Danmark och vidare till Puttgarden i Tyskland! I Rödby var det fullt med folk och bilar som skulle med färgan så där var väl enda gången som vi var lite nervösa under resan, för vi hade bokat en tidsbiljett och pga köerna hann vi inte med den tiden, men de hade förståelse för köerna och biljetten var inget problem!

Frukostbuffé

Bilkö...
En pizzalunch innan färjan

Det var första gången jag var i Puttgarden och köpte sprit och WOW säger jag bara vad stort och billigt det var! Det var superkul att bara gå runt där och titta på alla olika märken och smaker och jag fick med mig alkohol hem för 2.000 kr och det hade säkert kostat det dubbla här hemma. Så vi är så nöjda! Jag och Anton som snart flyttar ihop (9 dagar kvar!!) har nog sprit för flera år framöver.

På kvällen var vi tillbaka i Malmö och killarna åt på KFC och jag åt på nåt thai-snabbmatställe som jag aldrig sett förut och där beställde jag Tofu med sallad men påminn mig att aldrig köpa Tofu igen.. det var så sliskigt och inte gott! Sen bestämde vi oss att festa till på den nya spriten vi köpt och gå ut på nån nattklubb i Malmö.. Men nattklubbar var det dåligt av där vi bodde.. Alla hade 25 årsgräns.. Så vi festade på rummet och sen satt vi och chillade på en uteservering!

På onsdagen gick vi upp igen och åt hotellfrukost och innan vi roadtrippade hem åkte vi till köpcentrum Emporia som servitrisen tipsade oss om i måndags. Och WOW igen! Det var det modernaste köpcentrat jag sett! Men jag fick ingenting med mig idag heller, jag har blivit så bra på att vara kräsen när det gäller kläder!

Sen åkte vi äntligen hemåt men ACn i bilen fungerade inte och solen gassade så både jag och David sa att vi MÅSTE stanna någonstans och bada. Och så bra det blev! Vi svängde av på första badskylten vi såg och hamnade i Åsa, Kungsbacka, där jag för några år sedan gjorde dansprov på Åsa Folkhögskola, och där är det jättefint!! Vi hamnade på en camping där det bara kostade 20 kr att parkera och sen gick vi ner till sandstranden och solade på en klippa. Jag doppade benen i vattnet men varmare än så var det inte.. ;)

Träffa vänner i Göteborg och roadtrip till Tyskland!
Hej! Idag är det en gråmulen söndag med regn och blåst, men jag har ingenting emot det. Det har varit fint väder i flera dagar nu och idag tänkte jag ändå ha en dag inomhus då jag ska städa och packa.

Igår hade jag en fantastisk kväll! Jag och Matilda tog tåget till Göteborg för att umgås med våra två vänner, och gamla klasskompisar från estet, Meya och Louice! Och det var så kul att träffas och få hänga igen! På estet var man väldigt social och behövde samarbeta och lära känna många och det blev en härlig vardag. Så jag är bra vän med många från min klass och det finns massor att prata om när man ses! Så det var kul att allting kändes som vanligt även om vi inte har setts på ett eller flera år.

Vi satte oss först och drack vitt vin på en uteservering och sen gick vi till Pinchos för att äta mat. Det var första gången jag åt där och det var ett jättebra koncept tycker jag som har svårt att bestämma mig och gärna vill testa olika rätter, och är kräsen.. Men jag fick ett jättebra första intryck! Jättegod mat, häftigt tema och inredning och småsaker som att det te.x fanns en rolig inspelad röst på toaletten och att man beställer sin mat i mobilen, det var tipp topp!

Vi satt där resten av kvällen och sen tog jag och Matilda tåget hem 00.25 hur trötta som helst...

Jag åt: sötpotatis, halloumiburgare, Lady & Lufsen pasta och daimkaka

Idag ska jag packa väska, för imorgon ska jag åka på spontan-roadtrip till Tyskland! Ska bli så himla kul! Det blir jag, Anton och hans kompis David!
Tanken var att jag skulle ta med en kompis också men alla mina vänner jobbar nästa vecka.. Så vi drar iväg imorgon kl 10 mot Malmö.
I Malmö ska vi sova på ett lyxhotell (som de kallar det på hotels.com) som heter Hotel Mäster Johan som verkar jättebra! På tisdag åker vi över bron till Danmark och tar färjan över till Tyskland där vi ska handla sprit på Puttgarden för resten av året och lite till förhoppningsvis! Inom fyra timmar åker vi tillbaka (för då får vi rabatterat pris), hela vägen till hotellet i Malmö och sover en natt till och sen tar vi det lugnt när vi åker hem på onsdag. Så det ska bli jätte-nice det här! Ser fram emot det så mycket!

Nu ska jag packa min väska med sköna bil-åkar-kläder, badkläder, träningskläder, och en finare outfit. Jag uppdaterar efter onsdag!