Roadtrip till Puttgarden

Nu är jag hemma igen efter tre snabba dagar iväg på bilsemester! Vi har haft det jättekul och det har inte varit några bekymmer på resan!

I måndags åkte vi kl 10.00 mot Malmö och hela resan dit tog ca 4 timmar. Vi hittade till hotellet Mäster Johan som ligger några meter ifrån Lilla Torg som är ett jättemysigt torg med restauranger och kända varumärken. David tog en nap och jag och Anton gick till torget för att se efter ett bra ställe att äta kvällsmat på och för att kolla i klädbutiker. Vi kom därifån tomhänta och David var ändå den som fick bestämma vart vi skulle äta. Det blev en uteservering mitt på Lilla Torg och jag åt en god pasta!

På morgonen därefter åt vi frukostbuffé på hotellet och sen tog vi bilen till Rödby i Danmark och vidare till Puttgarden i Tyskland! I Rödby var det fullt med folk och bilar som skulle med färgan så där var väl enda gången som vi var lite nervösa under resan, för vi hade bokat en tidsbiljett och pga köerna hann vi inte med den tiden, men de hade förståelse för köerna och biljetten var inget problem!

Frukostbuffé

Bilkö...
En pizzalunch innan färjan

Det var första gången jag var i Puttgarden och köpte sprit och WOW säger jag bara vad stort och billigt det var! Det var superkul att bara gå runt där och titta på alla olika märken och smaker och jag fick med mig alkohol hem för 2.000 kr och det hade säkert kostat det dubbla här hemma. Så vi är så nöjda! Jag och Anton som snart flyttar ihop (9 dagar kvar!!) har nog sprit för flera år framöver.

På kvällen var vi tillbaka i Malmö och killarna åt på KFC och jag åt på nåt thai-snabbmatställe som jag aldrig sett förut och där beställde jag Tofu med sallad men påminn mig att aldrig köpa Tofu igen.. det var så sliskigt och inte gott! Sen bestämde vi oss att festa till på den nya spriten vi köpt och gå ut på nån nattklubb i Malmö.. Men nattklubbar var det dåligt av där vi bodde.. Alla hade 25 årsgräns.. Så vi festade på rummet och sen satt vi och chillade på en uteservering!

På onsdagen gick vi upp igen och åt hotellfrukost och innan vi roadtrippade hem åkte vi till köpcentrum Emporia som servitrisen tipsade oss om i måndags. Och WOW igen! Det var det modernaste köpcentrat jag sett! Men jag fick ingenting med mig idag heller, jag har blivit så bra på att vara kräsen när det gäller kläder!

Sen åkte vi äntligen hemåt men ACn i bilen fungerade inte och solen gassade så både jag och David sa att vi MÅSTE stanna någonstans och bada. Och så bra det blev! Vi svängde av på första badskylten vi såg och hamnade i Åsa, Kungsbacka, där jag för några år sedan gjorde dansprov på Åsa Folkhögskola, och där är det jättefint!! Vi hamnade på en camping där det bara kostade 20 kr att parkera och sen gick vi ner till sandstranden och solade på en klippa. Jag doppade benen i vattnet men varmare än så var det inte.. ;)

Annie Gustafsson

Jag fyller 21 år i oktober och bor i lilla staden Falköping. 1:a augusti flyttar jag hemifrån och ihop med min pojkvän. Och i oktober är jag med i en dansföreställning som heter GOOD GIRL! Här kan du följa mitt liv och ta del av alla mina kreativa sidor! GRL PWR, DANS och CHOKLAD är livet!